Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016

ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΦΟΚΑΤΣΙΑ ΧΩΡΙΣ ΓΛΟΥΤΕΝΗ GLUTEN FREE FOCACCIA RECIPE

Πάλι μια συνταγή από την γειτονική μας Ιταλία σήμερα φίλοι μου. 
Και πάλι μια εύκολη συνταγή αλλά πολύ γευστική.
Σήμερα θα σας δείξω πως να φτιάξουμε μια φοκάτσια.
Η φοκάτσια μοιάζει λίγο με πίτσα άλλα δεν είναι . Θυμίζει την δική μας λαγάνα άλλα πάλι δεν είναι. 
Στην Γένοβα την φτιάχνουν συνήθως σκέτη σαν την δική μας λαγάνα, άλλα στα περισσότερα μέρη την αρωματίζουν με διάφορα φρέσκα βότανα και μυρωδικά, άλλα την στρώνουν επίσης με διάφορα υλικά.
Εγώ σήμερα την έφτιαξα λίγο ελληνική μιας και έβαλα πάνω στην φοκάτσια μου τυρί φέτα και ντοματούλα και φρέσκια ρίγανη.



Το ζυμάρι έγινε αφράτο και τραγανό, ακριβώς όπως πρέπει...
Νομίζω ότι η γειτόνισσα μου η Ρόζα θα ήταν περήφανη για έμενα αν μπορούσε να φάει ένα κομμάτι!
Από τα χεράκια της έφαγα την πρώτη μου φοκάτσια  που ακόμα θυμάμαι.
Και η δικιά μας όμως αν και χωρίς γλουτένη δεν της λείπει τίποτα.


Για αυτό δεν θα μακρηγορήσω άλλο και θα σας πω ευθύς αμέσως τα υλικά για την πεντανόστιμη φοκάτσια μας 


για την ζύμη μας

200 γραμμάρια αλεύρι χωρίς γλουτένη
100 γραμμάρια αλεύρι καλαμποκιού χωρίς γλουτένη 
μισό κυβάκι φρέσκια μαγιά χωρίς γλουτένη 
ένα κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη 
μισό κουταλάκι του γλυκού αλάτι
χλιαρό γάλα όσο πάρει ( περίπου 200 γραμμάρια)
δύο κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο 

λάδι για την επικάλυψη 
μια φρέσκια ντομάτα ξεφλουδισμένη 
τυρί φέτα 
αλάτι πιπέρι 
ρίγανη 

ή ότι θέλετε εσείς, μπορείτε να βάλετε λιαστές ντομάτες ελιές, διάφορα μυρωδικά....


Και τώρα η εκτέλεση 

Στο μπολ του μίξερ κοσκινίζουμε το αλεύρι και με ένα κουτάλι δημιουργούμε μια τρύπα στο κέντρο. Τρίβουμε την μαγιά στο κέντρο προσθέτουμε την ζάχαρη και ανακατεύουμε μαζί με λίγο χλιαρό γάλα να λιώσει η μαγιά. 
Αφήνουμε να φουσκώσει και να βγάλει φουσκάλες.
Μόλις φουσκώσει η μαγεία προσθέτουμε κι άλλο γάλα και ξεκινάμε το μίξερ. Βάζουμε τόσο γάλα ώσπου να γίνει μια παχύρρευστη ζύμη όχι πολύ νερουλή όμως. Τέλος προσθέτουμε και το αλάτι και το λάδι μας.

Στρώνουμε ένα ταψάκι με λαδόκολλα και την λαδώνουμε, με την βοήθεια μια σπάτουλας στρώνουμε την ζύμη μας πάνω στην λαδόκολλα και την αφήνουμε να φουσκώσει για περίπου μια ώρα σε ζεστό μέρος. Εγώ την βάζω στον χλιαρό μου φούρνο.

Ετοιμάζουμε τα υλικά μας με τα οποία θέλουμε να στρώσουμε την φοκάτσια μας.

Προθερμαίνουμε τον φούρνο μας στους 200 βαθμούς.

Βγάζουμε το ταψί μας και λαδώνουμε την επιφάνεια της ζύμης μας με ελαιόλαδο. Με τα δάχτυλα μας μπορούμε να κάνουμε μικρές λακουβίτσες στο ζυμάρι ( προσεκτικά όμως), και  στρώνουμε την ντομάτα και το τυρί. Πασπαλίζουμε με  αλάτι και ρίγανη, η ότι μας αρέσει άλλο. 

Αν την θέλετε πολύ αφράτη την βάζετε ακόμα μισή ώρα να φουσκώσει μαζί με τα υλικά. 
Αν όμως σας αρέσει όπως έγινε η δική μας, ψήστε την τώρα για περίπου 20 με 30 λεπτά η μέχρι να ροδίσει. 
Ελέγξτε αν ψήθηκε από κάτω και από πάνω καλά εγώ χρειάστηκε να την βάλω και λίγο στην πιο πάνω σχάρα για να ψηθεί καλά και από πάνω.  





Απολαύστε την ζεστή με ένα ώραιο κρασί και μια δροσερή σαλάτα. 
Αλλά και κρύα μπορεί να γίνει ένα νόστιμο κολατσιό για το σχολείο για τα παιδάκια μας. 


Εύχομαι να την δοκιμάσετε την δική μας εκδοχή της φοκάτσια και να σας αρέσει!




Τα φιλιά μου φίλοι μου !!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου